W Mielcu próbowali unikatowy motoszybowiec

przez | Grudzień 3, 2016

Motoszybowiec AOS-71 to efekt kooperacji dwóch uczelni związanych z lotnictwem. Naukowcy z Politechniki Rzeszowskiej i Warszawskiej stworzyli prototyp dwumiejscowego motoszybowca AOS-71. Latające laboratorium było poddawane kolejnym testom.

Tym razem próby w locie odbyły się na mieleckim lotnisku pod koniec listopada.

– Celem testów w locie było sprawdzenie parametrów płatowca i napędu elektrycznego w różnych konfiguracjach lotu zgodnie z tzw. programem fabryczno-państwowych prób w locie motoszybowca AOS-71.

(Zdzisław Siekierda, koordynator projektu, Politechnika Rzeszowska)

Testy miały ocenić czy motoszybowiec uzyska pozwolenia na wykonywanie lotów i czy będą nim mogli latać już nie tylko piloci doświadczalni, ale także każdy pilot, który posiada stosowne uprawnienia.

 

 

youtube.com/ Politechnika Rzeszowska

W uczelnianym laboratorium naukowo-badawczym w Bezmiechowej miały być prowadzane badania naukowe szybowców, m. in. w locie. Ale wówczas w Polsce nie było urządzenia, na którym mogłyby być przeprowadzane. Tak powstał pomysł skonstruowania motoszybowca doświadczalnego. Prace nad motoszybowcem rozpoczęto w lipcu 2008 r. AOS 71 miał być dwumiejscowym motoszybowcem, wyposażonym w napęd elektryczny, który wykorzystywał solary.

Miał mieć wygodną i obszerną kabinę, ekologiczny napęd umożliwiający długie i bezpieczne loty, a przy tym niewielki ciężar, ułatwiający obsługę naziemną. Dzięki napędowi elektrycznemu loty miały być […] bezpieczniejsze. Napęd umożliwiał również przeloty między lotniskami, nawet wówczas, gdy nie ma odpowiednich warunków atmosferycznych na lot szybowcowy. 

(samolotypolskie.pl)

 

Zobacz fotorelację 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *